De ce e bine sa faci sport dimineata


Vad din ce in ce mai multi oameni alergand seara prin parc. In weekend ii vad si dimineata. Din curiozitate ma intrebam oare cand o fi mai bine sa faci sport: dimineata sau seara?

Eu una prefer dimineata, ca sa ma trezesc de-a binelea, ca sa prind forta pentru ziua ce o am in fata.

Dar am zile cand seara dupa servici tot ce imi doresc e sa ma duc in parc si sa aleg putin. Nu-i nimic rau in asta. Da deloc.

Insa citind putin despre subiectul asta, am descoperit cateva argumente care m-au facut sa imi dau seama de ce e mai bine sa fac mai mult sport dimineata.

Si acestea sunt:

1) Daca ma trezesc dis-de-dimineata sa alerg sau sa fac cateva exercitii aerobice, ori imi face pofta de mancare ori mi-o taie. In ambele cazuri e bine. Daca imi face pofta o sa am un mic dejun copios, care o sa imi dea energie toata ziua, asta pe langa portia de adrenalina de la alergat. Daca imi tare pofta iar e de bine pentru ca ii dau timp organismului meu sa posteasca putin pana la urmatoarea masa. Si toate astea in favoarea mea caci ma ajuta sa ma mentin in forma.

2) De dimineata sunt relaxata, odihnita, numai bine sa imi indrept energia catre sport. Asa stiu ca o sa radiez toata ziua de sanatate :) Seara consumata de munca de la birou, rar mai gasesc energie sa fac si putin sport.

3) Seara am observat ca daca fac sport adrenalina isi face simtita prezenta si ma tine intr-o stare de agitatie si energie continua. Iar asta are ca rezultat un somn agitat, nelinistit, sau chiar lipsa acestuia. Asa ca prefer sa ma trezesc mai de dimineata si sa imi fac cele 30-40 de minute de exercitii fizice si stiu ca seara o sa am un somn de bebel.

4) Cand alerg sau merg alert dimineata, obisnuiesc sa imi organizez in gand programul zilei. Si va spun ca e foarte eficienta aceasta metoda. Si nu de rare ori mi s-a intamplat sa nascocesc retete de prajiturele raw sau sa-mi planific vacanta in timp ce faceam sport dimineata. Si nu, nu glumesc!

Stiu ca poate fi destul de greu trezirea de dimineata, dar eu una de cand ma stiu sunt o persoana matinala, si apuc sa rezolv foarte multe lucruri dimineata. Am invatat sa ma organizez in asa fel incat sa las loc si pentru miscare. ^_^

”Mergi în viață cu o licărire în ochi, cu un zâmbet pe față și cu un scop măreț în inimă.” William james

